Wednesday, October 24, 2012

berkat D.U.I.T


ha ? berkat DUIT ? tak bukan money ! tapi ,
Doa , Usaha , Tawakal , Istiqamah !

so mcmni cerite dye , mase awal taun dulu aku masuk , aku memang tak pernah target yang aku akan jadi top 10 ke top 20 ke ape , tapi tah camane tah ! , semnagat aku titibe je bangkit lepas aku dengar cakap sorang cikgu ni ,

" awak nampak tangga , awak tetarik dengan tangga tuh and awak cakap awak akan dapat naik tangga tuh tapi awak tak pernah lansung na belajar naik tangga tuh , boleh ke success ? "

soo see? ayat nampak cam biase-2 je , tapi kalau kaji betul ,ade maksud disebalik tuh !
Thank you cikgu AIN ! , i very appriciate you as my teacher ! seriously !

dulu , sains aku selalu fail , fail teruk lak tuh ! okayy , first test ., 40 JE weiyh aku dapat !
Out off 100 , bayangkanlahh time tuh aku sorang JE yang fail ! mane aku nak letak muka aku time tuh !
then aku usaha lagi ! , and failed untukkali ke-2 mase mid year exam ! berapa ? 44 ! JE ! aku sorang lagi yang fail ! , time tuh , kalau aku nak menangis air mate darah pun tak guna jugak !

so ape aku buat ? aku muhasabah diri aku SEHARI je ! and akuu usaha ! time tuh 1 bulan before final exam !
aku jumpa cikgu sume , aku belajar g kelas tuisyen ! sume aku buat ! SCIENCE je ! 
sebenanye ! aku minat gila dengan SN tapi kenape lahhh selalu sangat fail !
and result final exam ni kelua ! aku dapat tau aku dapat 65 peratus !
okayy aku nak nangis , aku bangge dengan diri aku , aku bangge sangat ! SANGAT ! sebab ? mane tak bangga dulu kau yang FAIL ni boleh naik atas balik ! and budak yang A dulu jatuh ke bawah !
see ? 

tulah orang kata ,
Hidup ni macam roda , kadang-2 kita kat atas , kadang kita kat bawah ! 

so ape yang kene buat untuk naik atas balik ? USAHA ! yes ! the one of DUIT !
kalau takde doa usaha istiqamah and tawakal camane nak dapat duit kan ?
so sekarang aku fahamm dah kenapa aku selalu sangat ade kat bawah :D

and sekarng ni , aq baru dapat 3 je result. 3A ke ? hahaha nononono !
1A 2B lah guys . okayylah kann ? :) hehehe
okayy ,i;m really hope for those who think they CAN'T success please change your mindset !

i give this sentences !

Please give yourself chance to succes ! give give GIVE ! bagi diri kau tuh usaha ! usaha ! bukan main-2 !
dalam hidup takde pekataan GAGAL ! it's not your brain give you success but your spirit !

^^ so goodluck for you people ! and wish me luck for this final exam result and PMR 2013 :)
SUCCESS 9A ! amin !